poniedziałek, 4 maja 2015

Mandarynkówka - czyli nalewka z mandarynek na spirytusie

Mandarynkowy zawrót głowy ^^ Teraz mandarynki są dojrzałe i słodziutkie. Zakupiłem więc większą ilość - jak się okazało nie do przejedzenia. Postanowiłem z Tatą mym, by nastawić mandarynkówkę na spirytusie i wódce. Był to strzał w dziesiątkę. Nalewka jest słodka i aromatyczna. Mocny mandarynkowy zapach kusi i nęci :) Całość owoców oddaje mandarynkowy sok, a skórka nadaje aromat i łamie słodycz lekką goryczką. Zapraszam do wykonania własnej nalewki mandarynkowej :)




Składniki na pół litra trunku to:
* 5 - 8 mandarynek,
* 200 mililitrów spirytusu,
* 150 mililitrów wódki,
* 160 mililitrów wody przegotowanej,
* 80 gramów cukru białego.


1. Całe mandarynki parzymy i kroimy na plasterki - usuwając pestki.


2.  Mandarynki przenosimy do słoja i zasypujemy cukrem.


3. Następnie wlewamy spirytus, wódkę i przegotowaną wodę (zaufajcie mi, nie trzeba zwlekać z wodą) .


 

4. Mandarynkówka jest gotowa po minimum 6 tygodniach. Ja ją jednak przed zlaniem, trzymałem w słoju z mandarynkami - 3 miesiące :) Smacznego :)



5 komentarzy:

  1. świetny blog! pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm, po raz kolejny nalewka mandarynkowa okazała się kiepska. To już czwarta wg różnych przepisów. Tą ostatnią zrobiłem dokładnie tak jak autor bloga napisał. Jest niedobra. Żeby nie było nieporozumień - nie jestem początkującym amatorem robienia nalewek - to moja 289. Jednak z przykrością muszę to napisać: nie polecam.
    Pozdrawiam - Maciej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam pije wszystko byle sponiewierało szklanka w łapę i do gardła smacznego !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Usuń
  3. Ja tam pije wszystko byle sponiewierało szklanka w łapę i do gardła smacznego !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Po pierwsze, jak już wlewamy składniki, to w odwrotnej kolejności, a mianowicie wodę, wódkę i na końcu spirytus (po sporządzeniu zgodnie z przepisem u góry dostaniemy to co na zdjęciach, czyli mętny płyn o nijakim kolorze). Po drugie, cytrusy są wbrew pozorom jednymi z najdłużej macerujących się owoców, więc taka nalewka tylko z cytrusów jest gotowa do przelania do butelek nawet dopiero po 2-3 latach, a po kolejnych dwóch nadaje się do spożycia! Po trzecie, za mało cukru...

    OdpowiedzUsuń

Drukuj przepis