wtorek, 19 maja 2015

Karmelowe trufle kokosowe z dużą ilością alkoholu

Na specjalne zamówienie wykonałem wczoraj kolejną partię trufli. Zamawiający uwielbia kokos oraz alkoholową nutkę w słodyczach. Postanowiłem połączyć te dwa smaki. Jako podstawowy składnik wykorzystałem wiórki kokosowe. Białą czekoladę, która mogła być za mdła, zastąpiłem czekoladą karmelową. Był to doskonały wybór, jak się okazało. By nadać kremowego charakteru truflom, dodałem do nich serka mascarpone. Szkielet i spoiwo słodkości, stanowią wafle kokosowe. Co wynikło z takiego połączenia smaków - spróbujcie sami :) PS. podczas procesu twórczego, w masie truflowej znalazła się wódka i spirytus - podkreśliły one smak kokosowych maleństw.





 Składniki na 30 trufli:
* 100 mililitrów mleka,
* 50 gramów masła,
* 80 gramów serka mascarpone,
* 150 gramów czekolady karmelowej,
* 180 gramów wiórków kokosowych,
* 150 gramów wafli kokosowych,
* 4 łyżki wódki,
* 2 łyżki spirytusu,

Ponadto:
* migdały - tyle ile trufli,
* 100 gramów wiórków kokosowych do obtoczenia trufli.



1. Masło, wiórki kokosowe, serek, mleko i czekoladę - podgrzewamy w kąpieli wodnej (do chwili aż wszystko się ładnie roztopi.


2. Blenderem rozdrabniamy wafelki kokosowe.


3. Do masy kokosowej wlewamy alkohole i wsypujemy wafelki. Mieszamy energicznie. Masę wkładamy do lodówki (by stężała tak aby można było lepić kuleczki).
 


4. Podczas lepienia trufli do środka każdej dodajemy migdał.


5. Ulepione i obtoczone w kokosie trufle, układamy na blaszce i wstawiamy do lodówki na 3 godzinki.


6. Tak przygotowanymi truflami częstujemy gości ... i siebie :D




2 komentarze:

Drukuj przepis