sobota, 30 maja 2015

Koktajl ze szpinaku, ogórka i bananów

Pęczek szpinaku, który kupiłem ostatnio był baaardzo duży :) Nic nie może się zmarnować. Wczoraj po siłowni potrzebowałem energii i witamin - w końcu godzina cardio to nie przelewki. Wpadłem więc do kuchni i wziąłem to co mi wpadło w oko. W koszyczku na owoce i warzywa był szpinak, ogórki, pomidory, jabłka, banany, kiwi itp. Pomyślałem, że zaryzykuję nietypowe połączenie smaku. Wyselekcjonowałem 3 składniki. Banan miał nadać słodyczy, ogórek delikatnego posmaku, a szpinak użyłem jako podstawę energetyczną i witaminową. Udało się uzyskać napój o orzeźwiającym i delikatnie słodkim smaku :) Polecam gorąco dla wielbicieli koktajli i nie tylko :D






Składniki do wykonania na jedną wielką  lub 2 mniejsze szklanki:
* 70 gramów banana bez skórki, 63 kcal, 0,7g białka, 14g węglowodanów, 0,2g tłuszczu,
* 100 gramów ogórka bez skórki, 16kcal, 0,6g białka, 3,1g węglowodanów, 0,1g tłuszczu,
* 80 gramów świeżych liści szpinaku, 20 kcal, 2g białka, 1g węglowodanów, 0,4g tłuszczu,
* 40 mililitrów mleka, 18 kcal, 1,2g białka, 1,7g węglowodanów, 0,8g tłuszczu,.

Na całość przypada: 117 kcal, 4,5g białka, 19,8g węglowodanów, 1,5g tłuszczu,

Nie omieszkam przypomnieć że w 100 gramach szpinaku świeżego znajdują się:
Witamina A: 717 µg
Witamina E: 2,6 mg
Witamina K: 400 µg
Niacyna: 1,4 mg
Witamina B5: 0,3 mg
Witamina B6: 0,2 mg
Biotyna: 6,9 µg
Witamina B9: 78 µg
Witamina C: 50 mg



1. Banan, ogórek i szpinak umieszczamy w wysokim pojemniczku. Miksujemy blenderem.


2.  Następnie dodajemy mleka (oczywiście w zależności od preferencji / można zastąpić wodą).


3. Wlewamy do szklanki i pijemy póki świeży :D smacznego :D


"Czas na szpinak 5!"

2 komentarze:

Drukuj przepis