sobota, 19 kwietnia 2014

Mazur tradycyjny - dwukolorowy

Spierałem się (po opublikowaniu ostatniego przepisu na mazura) czy oryginalny polski mazur jest czekoladowy czy kajmakowy. Jako że nie doszukałem się wyraźnych przekazów w książkach i na internecie - postanowiłem domowy mazur zrobić 2 w 1. Postanowiłem że będzie to standardowy staropolski mazur jednopoziomowy. Do wypełnienia użyłem masy kajmakowej standardowej oraz kajmakowej kombinowanej. Dla domowników powstało jedno serce, dla dwójki gości goszczonych przez nas na niedzielnym śniadaniu zrobiłem po małym upominku (minimazurki).
  



 


Składniki na 1 duże (równowartość blachy okrągłej 24 cm) i 2 małe serca:

NA CIASTO;
  • 250 gramów masła,
  • 2/3 szklanki cukru,
  • 1  jajko,
  • 4 żółtka,
  • 3 szklanki mąki pszennej,
  • 50 g zmielonych migdałów,
  • skórka starta z jednej cytryny/lub aromat,
NA MASĘ:

* 2 mleczka kondensowane słodzone w puszce (puszki z takim mlekiem mają około 400 gram),
* 2 łyżki kakao,
* 100 g masła (po 50 g na puszkę 400 gramową) ,

lub

* 2 x gotowa masa kupiona w sklepie 100g masła (po 50 g na puszkę 400 gramową ,


1. Wszystkie składniki na ciasto wkładamy do miski,


 2. Przygotowujemy formy,


 3. Składniki na ciasto należy posiekać i wyrobić,


 4. Teraz ciasto lekko wałkujemy,


5. I wkładamy ciasto do formy,
 

 6. A z pozostałego ciasta wycinamy ciasteczka służące do dekoracji mazura - pieczemy w 170 stopniach jakieś 10 minut,

 7. I studzimy


8. Mleko skondensowane słodzone w puszce należy gotować pod przykryciem; we wodzie około 3 godziny (ja tak robię bo wtedy masa ma lepszy jak dla mnie smak), następnie zawartość jednej puszki mieszamy z roztopionym wcześniej masłem, drugiej z roztopionym wcześniej masłem i kakao,
LUB
Gotowe masy miksujemy z roztopionym masłem ^^


 9. Teraz należy wylać masy - jako że moje serce będzie dwu smakowe najpierw zaczynam od prawej komory ^^ ciasteczka wykorzystałem jako ozdoba rantu


10. Po 30 minutach zabawy udało się przyozdobić - teraz należy dać mazurowi odpocząć w lodówce około 6 godzin (najlepiej 2-3 dni),



11. Teraz czkamy na gości ^^




















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj przepis