wtorek, 11 marca 2014

Karmazynowe ślimaczki na piance

Dzień kobiet co prawda za nami, ale ciasto które chciałem zaproponować nadaje się świetnie na różnego typu okazje. Ciasto to jest ładne w formie i delikatne w smaku. Sposób jego wykonania jest dwufazowy i pamiętać należy że smakuje najlepiej na drugi dzień. Dlatego po przyjściu z pracy należy zakasać rękawy, wyciągnąć składniki zakupione wcześniej w ulubionym sklepie i .... a właśnie zacznijmy od składników.


rolada, galaretka, na dzien kobiet
rolada, galaretka, na dzien kobiet
 
\

Składniki:
NA ROLADĘ:
* 4 jajka,
* 50g masła - 1/4 kostki,
* 1/2 szklanki cukru,
* 3/4 szklanki mąki,
* łyżeczka proszku do pieczenia,
* 2 galaretki,
* woda,

NA KREM:
* 500 ml śmietany 30%,
* 500 ml serków homogenizowanych,
* 2-3 łyżki żelatyny,

1. Na początku rozrabiamy galaretki w 750ml wody (3 szklanki) i dajemy do stężenia,

 

2. W tym czasie topimy masło na małym ogniu i dajemy do przestygnięcia,

 

3. Jajka dzielimy na białka i żółtka,

 

4. Białka ubijamy z połową cukru na sztywną pianę,
 


 
 

5. Żółtka ubijamy z resztą cukru i proszkiem do pieczenia na sztywną masę,
 
 

6. Za pomocą łyżki/mieszadła, łączymy pianę z masą żółtkową,

 

7. Dodajemy i mieszamy roztopione masło,
 
 

8. I przesianą mąkę,



9. Blaszkę 40x45 cm przykrywamy papierem do pieczenia, wylewamy równomiernie ciasto i pieczemy w 180 stopniach przez 8-10 minut,



10. Biszkopt przewracamy i oddzielamy od papieru na którym się piekł,



11. Następnie jeszcze lekko ciepły rolujemy - i tak zostawiamy do odtygnięcia,

  

12. Gdy galaretka będzie się ścinała - uwaga jest to moment w, którym jest już prawie w formie stałej - nie może być lejąca !!!! ja za pierwszym razem popełniłem błąd i się zdenerwowałem rezultatem :P - wykładamy na ciasto (UWAGA PRZENOSIMY CIASTO NA FOLIĘ) i rolujemy.


13. Zrolowane ciasto należy przestudzić w lodówce - do pełnego ścięcia się galaretki,

 

14. Przygotujmy teraz miskę - miska wielkości takiej jak uznamy za stosowne - ja użyłem miski o średnicy 30cm. Miskę ów wykładamy folią (jeśli ten krok ominiemy to później czeka nas niespodzianka),


15. Na dno układamy pokrojoną na 1-2 centymetrowe kawałki,

 16. Czas na ..... no na co ? of kors na krem. Krem to nic innego jak śmietana 30stka ubita na sztywno (nie zrób masła), do której po ubiciu dodajemy serki i żelatynę rozpuszczoną w odrobinie wrzątku,


17. Gotową masę wlewamy do miski - jeśli starczy roladowych ślimaczków można z nich utworzyć jedną poprzeczną warstwę,


18. Na górze (która w przyszłości będzie dołem ciasta) też układamy ślimaczki. Całość tak przygotowaną nakrywamy folią i wkładamy do lodówki na minimum 30 minut. 

 19. Przed podaniem musimy usunąć folię i - co wydaje się proste- wykopyrtąć ciasto ^^ - dodatkowo ja wetknąłem w ciasto kilka rodzynek w czekoladzie .

SMACZNEGO :D


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj przepis