środa, 11 czerwca 2014

Kruche ślimaczki - ciasteczka w dwóch smakach

Podczas wykonywania bezowego tortu truskawkowego zostało mi dużo żółtek. Takie marnotrawstwo? Oczywiście że nie - u mnie się nic nie marnuje. Ale co można zrobić z żółtek co będzie cieszyć oko i podniebienie ? Proponuje kruche ślimaczki. Są to niesamowicie maślane ciasteczka. Dzięki zastosowaniu cukru waniliowego smakują wybornie. Ciasteczka są łatwe w wykonaniu i stosunkowo mało pracochłonne. Jeśli więc masz nadmiar białek to świetny sposób  na ich wykorzystanie.







Składniki na około 20 ciasteczek:
*250g margaryny,
*6 żółtek,
*0,5 kilo mąki (ja użyłem 3 szklanki),
* ¾ szklanki cukru,
* torebka cukru waniliowego,
* 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
* 3 łyżki kakao
 

1. Wszystkie składniki (z wyjątkiem kakao), wkładamy do miski,




2. Zagniatamy ciasto,


3. Gdy ciasto będzie dobrze wyrobione, kroimy je na pół i do jednej połowy dodajemy kakao,
4. Teraz zawijamy ciasta w woreczki i dajemy do lodówki na około 20 minut,

 
 5. Po czasie potrzebnym do schłodzenia ciasta, wyciągamy je i rozwałkowujemy na grubość około 7 milimetrów,



6. Ciasto białe smarujemy żółtkiem,

 

7. Nakładamy na nie ciasto ciemne i również smarujemy żółtkiem, a następnie całość rolujemy,



8. Zrolowane ciasto wkładamy do lodówki na 1-2 godzin,


 

9. Po tym czasie ciasto kroimy na 1,5 centymetrowe kawałki,

 
 
10. Pieczemy około 20 minut w 170 stopniach,

  

11. Studzimy i jemy ^^

 


 

1 komentarz:

  1. robiłam kiedyś takie, są proste do zrobienia i bardzo smaczne:)

    OdpowiedzUsuń

Drukuj przepis