wtorek, 25 lutego 2014

Piernik z czerwonej fasoli


Hello - natchniony pomysłem jednego z krakowskich trenerów personalnych - poszukałem przepisu na bez mączne ciasto fasolowe. Nie wykorzystałem jednak jego przepisu, a zmodyfikowałem lekko już istniejący (opierając się na informacjach dotychczas zdobytych). Jest to ciasto, co do którego miałem obawy, bo jak wcześniej z ciastem ze szpinaku nie miałem pewności czy, ktoś go spróbuje. Okazało się jednak że degustatorzy nie doszukali się smaku składnika wiodącego (choć jest on lekko wyczuwalny). Zaznaczam że jest to ciasto lekko słodkie i aromatyczne, a dzięki fasoli także cudownie wilgotne. Zapraszam do wykonania tego przepisu i zaznaczam że starczy do jego wykonania godzina (Ps. nie trzeba nawet posiadać miksera). Ciasto jest wspaniałą alternatywą dla ciast mega słodzonych i przez to tuczących.



Składniki na blachę keksową o długości 31cm to:
* 0,5 kilo fasoli (ważna jest masa netto czyli po odsączeniu zalewy, taka informacja znajduje się na puszce),
* 4 jaja,
* szklanka mleka w proszku odtłusczonego,
* 6 łyżek cukru trzcinowego (lub zamiennika w postaci słodzika jako alternatywa dla sportowców),
* 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
* 4 łyżki kakao,
* łyżka przyprawy do piernika, lub inne przyprawy do smaku,



1. Należy dokładnie odsączyć fasole na durszlku,

  

2. Po umieszczeniu fasoli w misce, dodajemy do niej jajka,

 

 3. Teraz za pomocą blendera (lub jak ja tłuczka do ziemniaków), należy dokładnie rozgnieść fasolę,


3. Do powstałej masy dodajemy resztę składników,


4. I dokładnie mieszamy łyżką stołową,



5. Ciasto wlewamy do keksówki długości 31cm,


6. I pieczemy 30-35 minut w temperaturze 180 stopni,



7. Ciasto nadaje się do spożycia min. 30 minut po upieczeniu ^^ Smacznego :D


 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj przepis