poniedziałek, 27 stycznia 2014

Ciasto kasztanowe

   W UK natrafiłem na kasztany jadalne - kupiłem i coś się narodziło ^^ Kasztany jadalne kształtem i smakiem różnią się od tych na polskich drzewach. Nigdy wcześniej nie jadłem kasztanów więc byłem ciekawy ich smaku. W zasadzie jeśli miałbym smak do czegoś porównać - to dla mnie czuć było połączenie ziemniaka z orzeszkami włoskimi.
   Ciasto kasztanowe ma ów ciekawy smak oraz dobrze się prezentuje i jest łatwe i szybkie w przygotowaniu. Dodatkowo kasztany jadalne coraz częściej pojawiają się na półkach hipermarketów (i to nawet w przystępnych cenach)  ;] polecam :D Należy jednak pamiętać że smakuje najlepiej przynajmniej jeden dzień po przygotowaniu.







Potrzebne składniki to tylko:
*pół kilograma (masa tyczy się kasztanów z łupką) jadalnych kasztanów,
*szklanka mąki,
*3 jajka,
*3/4 szklank cukru,
*1/3 kostki masła,
*proszek do pieczenia,
*szczypta soli,

1. Dobra robotę zaczniemy od kasztanów,


2. Nacinamy kasztany tak jak na zdjęciu,


3. Prażymy na blaszce w temperaturze 200 stopni około 10 minut,


4. Obieramy (najgorsza część roboty),


5. Siekamy sikaczem na drobny pył,


6. W misce umieszczamy jajka z cukrem,

  

7. I ubijamy na masę,

  

8. Dodajemy resztę składników ciągle miksując (pamiętając że masło ma być mięciutkie). Kasztany dodajemy na końcu,


 9. Wylewamy na blaszkę o długości nie więcej niż 30 centymetrów i pieczemy 35 minut w temperaturze 180 stopni.


10. Smacznego - najlepiej smakuje na następny dzień. Można przełożyć serkiem mascarpone ;]










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Drukuj przepis